Selectează o Pagină

Am așteptat azi preț de câteva ore răspunsul legat de dezvoltarea în burtică a unei fetițe. La examinarea anterioară evoluția nu era conform parametrilor. Așteptarea a fost grea pentru mine și cred răvășitoare pentru părinți și m-a făcut să mă întreb căt oxigen mănâncă din creierul nostru tipul acesta de temporizare.

Această situație m-a făcut să mă gândesc la prognosticul sumbru al SUA care anticipează că în 2050 va avea 14 milioane bolnavi de demență Alzheimer. În preocuparea mea permanentă de a preveni, evident că mă duc direct la factori de risc, la ce putem noi controla, la ce depinde de noi să nu ajungem acolo. Anii trec implacabil și nu avem noi control, genele le avem și nu voi scrie azi despre epigenetică. Zona cea mai activă de cercetare în reducerea riscului și prevenție include factorii de risc cardiovasculari, dieta și activitatea fizică.

Creierul este alimentat de una dintre cele mai bogate rețele de vase de sânge ale corpului. Ne ajută la protejarea creierului aceleași strategii care protejează inima: nu fumăm, menținem tensiunea arterială, colesterolul și glicemia în limite normale, avem o greutate corespunzătoare.

Ceea ce mâncăm poate avea un mare impact asupra sănătății creierului. O alimentație sănătoasă ajută la protejarea creierului: cereale integrale, fructe și legume, pește, nuci, ulei de măsline sunt exemple pe care le știm cu toții.

Întrebam zilele acestea pe cineva dacă face exerciții fizice în mod regulat. Am primit răspunsul clasic „NU AM TIMP” . Prin creșterea fluxului de sânge și oxigen pentru creier în timpul activității fizice scădem riscul de dementă, astfel ne valorificăm o șansă imensă care depinde autentic de noi de a nu ne alătura mulțimii oamenilor cu un sfârșit atât de trist.

DA, gândesc o postare în care mobilizarea să nu vină din teama de boală, din spaima de a nu avea soarta sumbră a celor de lângă noi care ar fi putut într-o zi să dea un alt curs vieții lor, dar azi poate unul dintre dumneavoastră găsește, fie și de frică, „niște timp” pentru creierul lui.


http://www.ninds.nih.gov/disorders/dementias/detail_dementia.htm
http://www.alz.org/what-is-dementia.asp

Foto: Toa Heftiba